Polityka Prywatności
Wprowadzenie
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem z serwisu internetowego zeszytyterapeutyczne.pl.
Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem strony internetowej zeszytyterapeutyczne.pl jest Blossom sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Krasnowolska 50, 02-849 Warszawa, zwana dalej "Administratorem".
Szanujemy prawo do prywatności i dbamy o bezpieczeństwo danych. W tym celu używany jest m.in. bezpieczny protokół szyfrowania komunikacji (SSL).
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również RODO.
Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są przetwarzane zgodnie z prawem, zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami, merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
Definicje
Użyte w Polityce Prywatności pojęcia oznaczają:
- Administrator– Blossom sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Krasnowolska 50, 02-849 Warszawa.
- Dane osobowe – wszystkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
- Polityka – niniejsza Polityka prywatności.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem zeszytyterapeutyczne.pl.
- Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce.
- Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem zeszytyterapeutyczne.pl.
- Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce.
- Cookies – dane informatyczne, w szczególności niewielkie pliki tekstowe, zapisywane i przechowywane na urządzeniach, za których pośrednictwem Użytkownik korzysta ze stron internetowych Serwisu
Zakres i źródła pozyskiwania danych osobowych
Jakie dane osobowe zbieramy?
W zależności od celu, możemy przetwarzać następujące informacje:
Administrator może przetwarzać następujące dane osobowe Użytkowników: - imię i nazwisko, - adres e-mail, - numer telefonu, - adres IP, - dane adresowe (w tym adres dostawy i adres do faktury), - dane zawarte w korespondencji elektronicznej, - informacje o urządzeniu końcowym, - informacje o aktywności na stronie internetowej, - historia zakupów, - dane dotyczące płatności.
Zakres przetwarzanych danych zależy od usług, z których korzysta Użytkownik, oraz od udzielonych przez niego zgód i innych dokonanych wyborów
Administrator nie przetwarza szczególnych kategorii danych osobowych (danych wrażliwych) Użytkowników, chyba że Użytkownik sam je udostępni, np. w korespondencji z Administratorem.
Skąd pozyskujemy dane osobowe?
Dane osobowe pozyskujemy bezpośrednio od Użytkowników, gdy: - wypełniają formularze na naszej stronie internetowej, - dokonują zakupu w naszym sklepie, - kontaktują się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego, poczty elektronicznej lub telefonicznie, - zapisują się do newslettera, - korzystają z naszych usług, - zakładają konto w naszym serwisie, - składają reklamację, - korzystają z materiałów edukacyjnych i terapeutycznych dostępnych w naszym serwisie.
Ponadto, część informacji może być automatycznie gromadzona przez narzędzia, z których korzystamy: - mechanizm strony gromadzi adres IP Użytkownika, - narzędzia analityczne i marketingowe (np. Google Analytics, Facebook Pixel) gromadzą informacje związane z aktywnością Użytkownika na stronie.
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe Użytkowników przetwarzamy w następujących celach:
Realizacja zamówień i wykonanie umowy
Przetwarzamy dane osobowe w celu realizacji zamówień, dostarczenia zakupionych materiałów terapeutycznych oraz wykonania zawartych umów. Podstawą prawną przetwarzania danych w tym przypadku jest niezbędność do wykonania umowy, której stroną jest Użytkownik (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
Prowadzenie konta w serwisie
Przetwarzamy dane osobowe w celu założenia i prowadzenia konta w naszym serwisie, co umożliwia Użytkownikowi dostęp do zakupionych materiałów terapeutycznych, historii zamówień oraz zarządzanie ustawieniami. Podstawą prawną przetwarzania danych w tym przypadku jest niezbędność do wykonania umowy, której stroną jest Użytkownik (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
Komunikacja z Użytkownikami
Przetwarzamy dane osobowe w celu prowadzenia komunikacji z Użytkownikami, odpowiadania na zapytania, udzielania informacji o produktach i usługach oraz obsługi reklamacji. Podstawą prawną przetwarzania danych w tym przypadku jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na utrzymywaniu kontaktu z Użytkownikami i udzielaniu odpowiedzi na kierowane zapytania.
Marketing własnych produktów i usług
Przetwarzamy dane osobowe w celu marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług, w tym przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną (newsletter) oraz prowadzenia spersonalizowanych działań marketingowych. Podstawą prawną przetwarzania danych w tym przypadku jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) lub zgoda Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) - w zależności od rodzaju działań marketingowych i wymogów prawnych.
Analiza i statystyka
Przetwarzamy dane osobowe w celu prowadzenia analiz aktywności Użytkowników na stronie internetowej, mierzenia skuteczności reklam oraz dostosowywania treści do potrzeb i preferencji Użytkowników. Podstawą prawną przetwarzania danych w tym przypadku jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ulepszaniu funkcjonalności strony i oferowanych usług.
Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami
Przetwarzamy dane osobowe w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi z zawartą umową lub świadczonymi usługami. Podstawą prawną przetwarzania danych w tym przypadku jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw.
Wypełnienie obowiązków prawnych
Przetwarzamy dane osobowe w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w szczególności obowiązków podatkowych i rachunkowych. Podstawą prawną przetwarzania danych w tym przypadku jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
Okres przechowywania danych osobowych
Okres przechowywania danych osobowych zależy od celu ich przetwarzania:
- Dane przetwarzane w celu wykonania umowy przechowujemy przez okres obowiązywania umowy, a po jej zakończeniu do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy.
- Dane przetwarzane na podstawie zgody przechowujemy do czasu wycofania zgody przez Użytkownika.
- Dane przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków prawnych przechowujemy przez okres wymagany przepisami prawa (np. dokumenty księgowe - przez 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku).
- Dane przetwarzane w celach marketingowych przechowujemy do czasu wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania lub wycofania zgody, jeśli przetwarzanie odbywało się na podstawie zgody.
- Dane przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami przechowujemy do czasu przedawnienia tych roszczeń.
Po upływie okresu przechowywania dane osobowe zostaną usunięte lub zanonimizowane.
Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami danych osobowych Użytkowników mogą być:
- Podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora, w szczególności:
- dostawcy usług IT i hostingowych,
- dostawcy systemów do zarządzania sklepem internetowym,
- dostawcy narzędzi analitycznych i marketingowych,
- dostawcy usług księgowych i prawnych,
- dostawcy usług płatności elektronicznych,
- dostawcy usług kurierskich i pocztowych,
- dostawcy usług komunikacyjnych.
- Podmioty uprawnione do otrzymania danych na podstawie przepisów prawa, w szczególności sądy, organy ścigania i organy podatkowe.
Administrator wymaga od podmiotów przetwarzających dane osobowe na jego zlecenie zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony tych danych, zgodnego z wymogami RODO i innymi przepisami o ochronie danych osobowych.
Przekazywanie danych do państw trzecich
Administrator może przekazywać dane osobowe Użytkowników do państw trzecich (poza Europejski Obszar Gospodarczy) w związku z korzystaniem z usług dostawców narzędzi wykorzystywanych do prowadzenia strony internetowej i świadczenia usług, w szczególności dostawców usług hostingowych, analitycznych i marketingowych.
Przekazywanie danych do państw trzecich odbywa się na podstawie: - decyzji Komisji Europejskiej stwierdzającej odpowiedni poziom ochrony w państwie trzecim, - standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską, - wiążących reguł korporacyjnych, - innych odpowiednich zabezpieczeń przewidzianych w RODO.
W przypadku braku decyzji Komisji Europejskiej stwierdzającej odpowiedni poziom ochrony, Administrator zapewnia odpowiednie zabezpieczenia ochrony danych osobowych poprzez zastosowanie standardowych klauzul umownych lub innych mechanizmów przewidzianych w RODO.
Użytkownik ma prawo uzyskać kopię danych osobowych przekazywanych do państwa trzeciego oraz informacje o zastosowanych zabezpieczeniach.
Prawa Użytkowników
Użytkownikom przysługują następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- Prawo dostępu do danych - prawo do uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz uzyskania kopii tych danych.
- Prawo do sprostowania danych - prawo do żądania sprostowania nieprawidłowych danych osobowych lub uzupełnienia niekompletnych danych.
- Prawo do usunięcia danych ("prawo do bycia zapomnianym") - prawo do żądania usunięcia danych osobowych, gdy nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane, lub gdy przetwarzanie jest niezgodne z prawem.
- Prawo do ograniczenia przetwarzania - prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w określonych przypadkach, np. gdy Użytkownik kwestionuje prawidłowość danych.
- Prawo do przenoszenia danych - prawo do otrzymania danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz prawo do przesłania tych danych innemu administratorowi.
- Prawo do sprzeciwu - prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, w szczególności w celach marketingowych.
- Prawo do wycofania zgody - prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem zgody.
- Prawo do wniesienia skargi - prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w niniejszej Polityce Prywatności.
Administrator zastrzega, że realizacja praw Użytkownika może być ograniczona na podstawie przepisów prawa, a w niektórych przypadkach może wymagać weryfikacji tożsamości Użytkownika.
Pliki cookies i inne technologie śledzące
Czym są pliki cookies?
Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") to niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane na urządzeniu końcowym Użytkownika podczas korzystania ze strony internetowej. Pliki te zawierają informacje, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej.
Rodzaje plików cookies
Na naszej stronie internetowej wykorzystujemy następujące rodzaje plików cookies:
- Cookies niezbędne - pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony internetowej, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach strony, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania.
- Cookies funkcjonalne - pliki cookies umożliwiające zapamiętanie wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.
- Cookies analityczne - pliki cookies służące do zbierania informacji o sposobie korzystania ze strony internetowej, pomagające ulepszać jej funkcjonowanie poprzez pokazywanie, które obszary są najczęściej odwiedzane.
- Cookies marketingowe - pliki cookies służące do dostarczania Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
Zarządzanie plikami cookies
Użytkownik może w każdej chwili zmienić ustawienia dotyczące plików cookies za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Poniżej znajdują się odnośniki do informacji o zarządzaniu plikami cookies w najpopularniejszych przeglądarkach: - Mozilla Firefox - Google Chrome - Safari - Microsoft Edge - Opera
Ograniczenie stosowania plików cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.
Inne technologie śledzące
Oprócz plików cookies, na naszej stronie internetowej mogą być stosowane inne technologie śledzące, takie jak:
- Pixel tags (znaczniki pikselowe) - niewielkie obrazy elektroniczne, które pomagają dostarczać pliki cookies i zbierać podstawowe informacje, takie jak liczba odwiedzających stronę.
- Local storage (pamięć lokalna) - obszar pamięci w przeglądarce, który pozwala na przechowywanie danych bez terminu ważności.
- Session storage (pamięć sesji) - obszar pamięci w przeglądarce, który pozwala na przechowywanie danych tylko na czas trwania sesji.
Bezpieczeństwo danych osobowych
Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić ochronę przetwarzanych danych osobowych przed ich nieuprawnionym wykorzystaniem, utratą, zniszczeniem lub modyfikacją.
Stosowane środki bezpieczeństwa obejmują m.in.: - szyfrowanie danych przy użyciu protokołu SSL, - kontrolę dostępu do danych, - regularne aktualizacje systemów i oprogramowania, - tworzenie kopii zapasowych, - szkolenia personelu w zakresie ochrony danych osobowych, - wdrożenie procedur reagowania na incydenty bezpieczeństwa.
Administrator regularnie testuje, mierzy i ocenia skuteczność stosowanych środków bezpieczeństwa w celu zapewnienia najwyższego poziomu ochrony przetwarzanych danych osobowych.
Ochrona danych dzieci
Nasze materiały terapeutyczne i edukacyjne mogą być skierowane również do dzieci, jednak nie zbieramy świadomie danych osobowych od osób poniżej 16 roku życia bez zgody ich rodziców lub opiekunów prawnych. Jeśli jesteś rodzicem lub opiekunem prawnym i uważasz, że Twoje dziecko przekazało nam swoje dane osobowe bez Twojej zgody, prosimy o kontakt z nami. W takim przypadku niezwłocznie usuniemy takie dane z naszych systemów.
Zmiany w Polityce Prywatności
Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności. Zmiany mogą być konieczne z uwagi na rozwój technologii, zmiany w przepisach prawa, zmiany w oferowanych usługach lub w celu lepszej ochrony prywatności Użytkowników.
O wszelkich zmianach w Polityce Prywatności Administrator będzie informował Użytkowników poprzez zamieszczenie odpowiedniej informacji na stronie internetowej. Nowa wersja Polityki Prywatności będzie zawierała datę ostatniej aktualizacji.
Zalecamy regularne zapoznawanie się z treścią niniejszej Polityki Prywatności w celu śledzenia zmian w zakresie przetwarzania danych osobowych.
Kontakt
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych oraz realizacją praw przysługujących Użytkownikom można kontaktować się z Administratorem:
- listownie na adres: ul. Krasnowolska 50, 02-849 Warszawa
- za pośrednictwem poczty elektronicznej: zamocham@zeszytyterepautyczne.pl
Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić pełną ochronę danych osobowych Użytkowników i respektować ich prawa. W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących sposobu przetwarzania danych osobowych, zachęcamy do kontaktu.
Regulamin serwisu
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną przez Blossom sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Krasnowolska 50, 02-849 Warszawa, zwaną dalej "Usługodawcą", za pośrednictwem serwisu internetowego zeszytyterapeutyczne.pl, zwanego dalej "Serwisem".
- Kontakt z Usługodawcą możliwy jest pod adresem e-mail: zamocham@zeszytyterepautyczne.pl.
- Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny na stronie internetowej Serwisu, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiany Regulaminu obowiązują od momentu wyraźnego ich wskazania i umieszczenia na stronie internetowej Serwisu. Korzystanie z Serwisu po wprowadzeniu zmian w Regulaminie oznacza ich akceptację.
II. Definicje
Pojęcia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
- Usługodawca – Blossom sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Krasnowolska 50, 02-849 Warszawa.
- Serwis – serwis internetowy dostępny pod adresem zeszytyterapeutyczne.pl, za pośrednictwem którego Usługodawca świadczy usługi elektroniczne oraz sprzedaje Produkty.
-
Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z usług świadczonych przez
Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu. -
Konsument – Użytkownik będący osobą fizyczną dokonującą z Usługodawcą
czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową. - Przedsiębiorca – Użytkownik będący osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- Konto – przydzielona danemu Użytkownikowi część Serwisu, za pomocą której Użytkownik może dokonywać określonych działań w ramach Serwisu.
- Produkt – dostępna w Serwisie rzecz ruchoma (produkt fizyczny) lub treść cyfrowa (produkt elektroniczny), będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Użytkownikiem a Usługodawcą, w szczególności materiały terapeutyczne i edukacyjne.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Użytkownikiem a Usługodawcą za pośrednictwem Serwisu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Użytkownika składane za pomocą formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu z Usługodawcą.
- Materiały Terapeutyczne – wszelkie treści o charakterze terapeutycznym i edukacyjnym dostępne w Serwisie, w szczególności zeszyty terapeutyczne, ćwiczenia, poradniki, e-booki i inne materiały edukacyjne.
- Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.).
III. Rodzaje i zakres świadczonych usług
- Usługodawca świadczy za pośrednictwem Serwisu następujące usługi elektroniczne:
- Prowadzenie Konta w Serwisie
- Umożliwienie składania Zamówień
- Umożliwienie korzystania z Materiałów Terapeutycznych
- Newsletter
- Formularz kontaktowy
- Świadczenie usług elektronicznych na rzecz Użytkowników odbywa się na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie Serwisu treści reklamowych, które stanowią integralną część Serwisu i prezentowanych w nim materiałów.
IV. Warunki świadczenia usług elektronicznych
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
- Urządzenie z dostępem do sieci Internet
- Przeglądarka internetowa obsługująca pliki cookies (zalecane najnowsze wersje przeglądarek: Chrome, Firefox, Safari, Edge)
- Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail)
- Włączona obsługa JavaScript
- Minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768 pikseli
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Użytkownik zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Użytkownika obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w funkcjonowaniu Serwisu wywołane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Serwisu z infrastrukturą techniczną Użytkownika.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia działania Serwisu w celu przeprowadzenia prac konserwacyjnych, aktualizacji lub naprawy błędów. O planowanych przerwach technicznych Usługodawca będzie informował Użytkowników z odpowiednim wyprzedzeniem.
V. Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług elektronicznych
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Serwisie zostaje zawarta w momencie dokonania rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego.
- Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe.
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Serwisie jest zawierana na czas nieoznaczony.
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Użytkownika.
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.
- Użytkownik może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi elektronicznej bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamocham@zeszytyterepautyczne.pl lub pisemnie na adres Usługodawcy.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi elektronicznej z zachowaniem 7-dniowego okresu wypowiedzenia z następujących ważnych przyczyn:
- Naruszenie przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu
- Podanie przez Użytkownika nieprawdziwych danych podczas rejestracji
- Wykorzystywanie Serwisu do celów niezgodnych z jego przeznaczeniem lub na szkodę osób trzecich
- Działanie na szkodę Usługodawcy
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie usługi elektronicznej przez którąkolwiek ze stron, jak również jej rozwiązanie za obopólną zgodą, jest równoznaczne z usunięciem Konta Użytkownika.
VI. Warunki zawierania umów sprzedaży
- Główne cechy świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z Użytkownikiem są określone na stronie Produktu lub w inny właściwy dla danego Produktu sposób.
- Ceny Produktów uwidocznione na stronie Serwisu podane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
- Zamówienia można składać:
- Za pośrednictwem formularza zamówienia dostępnego na stronie Serwisu – 24 godziny na dobę przez cały rok
- Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamocham@zeszytyterepautyczne.pl
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia
- Kliknąć przycisk "Dodaj do koszyka"
- Jeżeli wybrano opcję "Kontynuuj zakupy", powtórzyć kroki dla kolejnych Produktów
- Kliknąć przycisk "Przejdź do kasy"
- Wypełnić formularz zamówienia, podając dane niezbędne do realizacji zamówienia
- Wybrać sposób dostawy i płatności
- Zaakceptować Regulamin
- Kliknąć przycisk "Zamawiam i płacę"
- Warunkiem złożenia Zamówienia jest zapoznanie się z Regulaminem i jego akceptacja, co Użytkownik potwierdza zaznaczając odpowiednie pole przed finalizacją Zamówienia.
- Po złożeniu Zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie Użytkownikowi stosownej wiadomości e-mail. Z chwilą otrzymania przez Użytkownika wiadomości e-mail, o której mowa powyżej, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Użytkownikiem a Usługodawcą.
- W przypadku wyboru przez Użytkownika płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Użytkownik obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
VII. Dostawa i płatności
- Dostawa Produktów fizycznych dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz do innych krajów wskazanych w formularzu zamówienia.
- Dostawa Produktów elektronicznych odbywa się drogą elektroniczną, poprzez udostępnienie linku do pobrania lub bezpośrednio na adres e-mail podany przez Użytkownika.
- Dostawa Produktów fizycznych do Użytkownika jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Użytkownikowi na stronach Serwisu w trakcie składania Zamówienia.
- Termin dostawy Produktów fizycznych wynosi do [LICZBA] Dni roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin.
- Dostępne metody płatności:
- Płatność przelewem na rachunek bankowy Usługodawcy
- Płatności elektroniczne (obsługiwane przez zewnętrznego operatora płatności)
- Płatność kartą płatniczą (obsługiwane przez zewnętrznego operatora płatności)
- Płatność za pobraniem (przy odbiorze przesyłki)
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Serwisu.
VIII. Materiały terapeutyczne i edukacyjne
- Materiały Terapeutyczne dostępne w Serwisie mają charakter edukacyjny i wspierający proces terapeutyczny. Nie zastępują one profesjonalnej pomocy psychologicznej, psychiatrycznej, medycznej lub innej specjalistycznej.
- Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby Materiały Terapeutyczne były opracowane zgodnie z aktualną wiedzą i standardami, jednak nie gwarantuje, że przyniosą one określone rezultaty. Efekty korzystania z Materiałów Terapeutycznych mogą być różne u różnych osób.
- Przed rozpoczęciem korzystania z Materiałów Terapeutycznych, w przypadku występowania jakichkolwiek problemów zdrowotnych, psychicznych lub emocjonalnych, zaleca się konsultację z odpowiednim specjalistą.
- Materiały Terapeutyczne są przeznaczone do użytku osobistego. Użytkownik może korzystać z nich wyłącznie na własne potrzeby lub na potrzeby osób, wobec których sprawuje opiekę prawną.
- W przypadku korzystania z Materiałów Terapeutycznych przez dzieci, zaleca się nadzór i wsparcie ze strony rodziców lub opiekunów prawnych.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z niewłaściwego korzystania z Materiałów Terapeutycznych, niezgodnego z ich przeznaczeniem lub zaleceniami zawartymi w opisie.
IX. Reklamacje
- Usługodawca zobowiązany jest dostarczyć Użytkownikowi Produkt wolny od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Usługodawcy Produktu, Użytkownik ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi zawarte w Kodeksie Cywilnym.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Usługodawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć:
- Informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia wady
- Żądanie sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży
- Dane kontaktowe składającego reklamację
- Usługodawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji.
- W przypadku Produktów objętych również gwarancją Usługodawca informuje, że gwarancja na sprzedany Produkt nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Użytkownika wynikających z rękojmi.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem
internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
X. Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony, termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Usługodawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Usługodawcy. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do Ustawy o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Usługodawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za
niezawartą. - W przypadku odstąpienia od Umowy Usługodawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Usługodawcę.
- Zwrotu płatności Usługodawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Usługodawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Usługodawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Usługodawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
- W której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami
- W której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
- O dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy
XI. Własność intelektualna
- Wszelkie prawa własności intelektualnej do Serwisu, w tym do jego elementów graficznych, logotypów, układu, treści, w szczególności do Materiałów Terapeutycznych, przysługują Usługodawcy lub podmiotom, z którymi Usługodawca zawarł stosowne umowy.
- Zabronione jest kopiowanie, modyfikowanie, rozpowszechnianie, transmitowanie lub wykorzystywanie w inny sposób jakichkolwiek elementów Serwisu bez zgody Usługodawcy.
- Zakup Produktu nie oznacza nabycia przez Użytkownika jakichkolwiek praw własności intelektualnej do tego Produktu. Użytkownik uzyskuje jedynie prawo do korzystania z Produktu zgodnie z jego przeznaczeniem, na własny użytek.
- Zabronione jest w szczególności:
- Kopiowanie i rozpowszechnianie Materiałów Terapeutycznych
- Udostępnianie Materiałów Terapeutycznych osobom trzecim
- Wykorzystywanie Materiałów Terapeutycznych do celów komercyjnych
- Modyfikowanie Materiałów Terapeutycznych
- Usuwanie oznaczeń o prawach autorskich i innych prawach własności intelektualnej
- Naruszenie praw własności intelektualnej może skutkować odpowiedzialnością cywilną i karną.
XII. Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Usługodawca.
- Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Użytkowników, w tym cele i podstawy prawne przetwarzania, okres przechowywania danych, prawa Użytkowników oraz informacje o odbiorcach danych, zawarte są w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej Serwisu.
XIII. Odpowiedzialność
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
- Przerwy w funkcjonowaniu Serwisu wynikające z przyczyn technicznych, w tym prac konserwacyjnych, aktualizacji lub naprawy błędów
- Szkody wynikające z nieprawidłowego korzystania z Serwisu przez Użytkownika
- Szkody wynikające z podania nieprawdziwych danych przez Użytkownika
- Szkody wynikające z działania siły wyższej
- Szkody wynikające z działania lub zaniechania osób trzecich, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności
- Skutki wynikające z niewłaściwego korzystania z Materiałów Terapeutycznych, niezgodnego z ich przeznaczeniem lub zaleceniami zawartymi w opisie
- Usługodawca nie gwarantuje, że korzystanie z Materiałów Terapeutycznych przyniesie określone rezultaty. Efekty korzystania z Materiałów Terapeutycznych mogą być różne u różnych osób.
- Materiały Terapeutyczne nie zastępują profesjonalnej pomocy psychologicznej, psychiatrycznej, medycznej lub innej specjalistycznej. W przypadku występowania jakichkolwiek problemów zdrowotnych, psychicznych lub emocjonalnych, zaleca się konsultację z odpowiednim specjalistą.
- Odpowiedzialność Usługodawcy wobec Użytkownika będącego Przedsiębiorcą jest ograniczona do wysokości zapłaconej ceny za Produkt.
XIV. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Serwis zawierane są w języku polskim.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o prawach konsumenta oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Wszelkie spory wynikające z niniejszego Regulaminu lub związane z korzystaniem z Serwisu będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli strony nie dojdą do porozumienia, spór zostanie poddany pod rozstrzygnięcie sądu właściwego według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej.
- Jeżeli jakiekolwiek postanowienie niniejszego Regulaminu zostanie uznane za nieważne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy, a nieważne postanowienie zostanie zastąpione postanowieniem najbardziej zbliżonym do pierwotnego celu tego postanowienia.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 23.05.2025.